„Nerozhodí nás žádný rukopis. […] Jsme odborníci na míchání,“ například to, ale i další o své profesi říkají lékárníci skupiny Dr. Max v nové propagační kampani. Ta se opírá o reálné lékárnické osobnosti – zaměstnance Dr. Max.
Pod klíčovým mottem „Jsme lékárníci“ spustily lékárny Dr. Max v těchto dnech kampaň, která přibližuje veřejnosti roli lékárníka ve zdravotním systému a povzbuzuje mladé lidi k zájmu o studium farmacie. Zároveň cílí na personální nábor pro největší lékárenskou síť v ČR.
„Existují jen dva typy vysokoškolsky vzdělaných zdravotnických profesionálů,“ říká generální ředitel sítě Dr. Max Jan Žák a pokračuje: „A to absolventi farmaceutických a absolventi lékařských fakult.“
V obou případech podle něj zdravotničtí absolventi mají za sebou velmi náročné studium a před sebou proces dalšího a celoživotního vzdělávání. To kvůli tomu, že oba obory se rychle rozvíjejí.
„Lékárníci jsou zdravotníci v první linii. Což se plně projevilo v pandemických letech, ale k jejich životu to patří permanentně,“ dodává Jan Žák.
Kam cílí kampaň lékárnické sítě
Síť Dr. Max věří, že skrz emoce a skutečné příběhy jeho lékárníků zvýší u veřejnosti povědomí o důležité roli lékárníků ve zdravotním systému. Právě proto skrze kampaň dává nahlédnout do profesního i rodinného života lékárníků. Pracuje s emotivními videospoty, které oslavují na konkrétních postavách profesi farmaceuta jako takovou, ale i přibližují jednotlivé lékárnické osobnosti.
„Na konkrétních aktérech kampaně staví i série vizuálů. Iniciativu podporuje webová stránka www.jsmelekarnici.cz, která přibližuje jak jednotlivé osobní příběhy, tak i síť Dr. Max a lékárnický obor jako takový,“ vysvětluje v tiskové zprávě společnosti její mluvčí Michal Petrov.
Podle něj se kampaň odehraje převážně v digitálním prostředí. Síť kampaní „Jsme lékárníci“ cílí nejen na zvýšení zájmu o studium na farmaceutických fakultách, ale i o profesní pokračování absolventů právě v lékárnách. Ty se v České republice obecně dlouhodobě potýkají s nedostatkem odborného personálu. Což v některých regionech již nyní snižuje dostupnost lékárenské péče. Děje se to přesto, že na tuzemském pracovním trhu nachází uplatnění i mnoho absolventů slovenských farmaceutických fakult.
„Věříme, že kampaň svým zaměřením a pojetím neposlouží jen naší síti, ale lékárenství jako takovému. V konečném důsledku má ale prospět tomu, o co jde v lékárnách především, a tím je naplnění potřeb pacienta,“ shrnuje motivaci sítě Dr. Max Jan Žák.
O lékárnách Dr. Max
Síť provozovaná společností Česká lékárna holding, a.s. [ČLH] vznikla v roce 2006. A už o dva roky později se stala jedničkou na českém trhu. Svou pozici posílila v roce 2012, kdy majitel ČLH, investiční skupina Penta Investments, uzavřel s německou společností Celesio dohodu o koupi sítě lékáren Lloyds. Šlo o největší akvizici na českém lékárenském trhu, kterou vzápětí schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Dnes funguje napříč Českou republikou asi 490 lékáren Dr. Max, které představují největšího zaměstnavatele v oboru. Sítě lékáren Dr. Max slouží pacientům i v dalších pěti zemích Evropy. Počtem poboček je Dr. Max dvojkou na kontinentu.
–Adman’s Choice–