Meziroční obrat lékáren Dr. Max v roce 2022 vzrostl o necelých deset procent na 24,8 miliardy korun. To je o 2,2 miliardy korun více než v roce 2021. V Česku pod značkou Dr. Max funguje 482 lékáren.
V celkových tržbách lékárenské sítě Dr. Max dominuje výdej a prodej přípravků v tradičních lékárnách. Nikoli nevýznamně na celkovém obratu každý rok roste i podíl e-shopu, který sám o sobě vykázal za loňský rok obrat ve výši 2,3 miliardy korun.
„Potvrzuje to správnost konceptu omnichannel, který Dr. Max v Česku rozvíjí už několik let,“ okomentoval hospodářské výsledky generální ředitel lékárenské sítě Jan Žák.
Na celkových tržbách za položky ve volném prodeji se e-shop podílel 20 procenty. Ještě před pěti lety to bylo jen asi pět procent. Podíl e-commerce Dr. Max je mezi lékárenskými e-shopy asi čtyřicetiprocentní.
„Ukazuje se, že lékárenský e-shop funguje lépe, může-li se opřít o síť tradičních lékáren, které jednak slouží jako výdejní místa objednávek, ale především se díky kvalitní práci personálu zasloužily o to, že náš e-shop funguje pod značkou se skvělou reputací,“ řekl Žák.
Struktura loňského obratu lékáren Dr. Max potvrzuje definitivní ústup covidového portfolia. Sortiment spojený s pandemií hrál v jejich tržbách nevýznamnou roli.
V roce 2022 přibylo 16 lékáren Dr. Max
I v roce 2022 pokračovala akviziční činnost lékáren Dr. Max. Počet lékáren se zvýšil na 482. Rok 2021 síť uzavírala se 466 pobočkami. K výrazným změnám v roce 2022 patří i otevření centrální laboratoře v Praze a spuštění nové logistické základny sesterské distribuční společnosti ViaPharma v Pavlově. V loňském roce zahájilo provoz také skladové centrum e-shopu v Nučicích.
„I z toho je velmi dobře vidět, že se snažíme rozvíjet jak tradiční lékárenství, tak i farmaceutickou e-commerce,“ dodává Jan Žák.
Centrální laboratoř podle něj sehrála významnou roli i při výpadcích některých léčiv. V mnohých případech byla totiž schopna připravit lékové náhrady chybějících léků.
I v roce 2022 rostl počet členů klientského programu, kterého se aktivně účastní asi 3,5 milionu lidí. Věrnostní systém Dr. Max tak patří k nejoblíbenějším v ČR. K popularitě Dr. Max přispívá i vlastní značka, která dnes čítá stovky položek jak ve volném prodeji, tak nověji i v receptovém výdeji. Podíl vlastní značky ve volném výdeji činí v klasických lékárnách víc než třetinu, na e-shopu asi šest procent.
–RED–