Stále více firem si uvědomuje, že mít zdravé a spokojené zaměstnance přináší dlouhodobý užitek. Že investice do lidí je jedna z nejlepších cest k rozvoji. Proto firmy nabízejí zaměstnancům široký balíček zdravotních benefitů.
Dovolat se dnes k lékaři bývá mnohdy nadlidský úkon. A dostat se fyzicky k lékaři zabere už spoustu času. Cesta do ordinace, zdlouhavé čekání v přeplněných čekárnách, přestože samotné vyšetření obvykle netrvá více než pět až deset minut. Ročně tak zaměstnanci stráví u lékaře až několik desítek hodin. Což značí jak pro pacienty nebo doprovázející osoby, tak pro firmy značné ekonomické důsledky.
Návštěva u lékaře znamená, že zaměstnanec chybí v práci a zaměstnavatel má povinnost hradit zákonem stanovený počet hodin pracovní neschopnosti. Mnozí zaměstnavatelé využívají možnosti, jak chránit zdraví svých zaměstnanců a jak jim ušetřit čas strávený v ambulancích lékařů, na který často čerpají dovolenou či tzv. sick-day. Tou možností je telemedicína. Díky ní si zaměstnanci vyřídí většinu zdravotních obtíží on-line. A to klidně ze svého pracoviště. Má to svůj význam. Praxe ukazuje, že až 30 procent osobních návštěv u lékaře se ukazuje jako zbytečných. Pohledem z druhé strany, komunikace na dálku i uleví lékařům od náporu pacientů v ordinacích.
Telemedicína šetří čas firmám, zaměstnancům i lékařům
Snadnou, efektivní, dostupnou a bezpečnou komunikaci mezi lékaři a pacienty nabízí společnost MEDDI hub a.s. Ta stojí za vývojem platformy MEDDI. Jde o unikátní digitální aplikaci pro oblast telemedicíny, která zcela mění komunikaci a fungování vztahu mezi lékaři a pacienty.
Lékař na dálku může tady a teď s pacientem konzultovat jeho zdravotní problém. Posoudí zranění či jinou zdravotní újmu na základě zaslaných fotografií nebo videa. Doporučí vhodný léčebný postup, vystaví e-recept, sdělí laboratorní výsledky, jako je CT, MR a RTG vyšetření. Případně poradí s volbou vhodného specialisty, na jehož názor pacient nemusí čekat několik dní či týdnů.
„Aplikace přináší možnost konzultovat zdravotní stav na dálku prostřednictvím zabezpečeného tedy šifrovaného videohovoru, audiohovoru a chatu. Vše běží na vlastním unikátním softwaru, který podporuje jak mobilní telefony, a to již od roku výroby 2012, tablety i stolní počítače. Pacienti také mohou zasílat zdravotní dokumentaci, získávat další odborné názory nebo zkonzultovat předepsaný lék,“ říká majitel a ředitel společnosti MEDDI hub a.s. Jiří Pecina.
Lékařům naopak aplikace umožňuje sledování zdravotního stavu pacienta i mimo ordinaci. Značně tím usnadňuje péči, aniž by lékaře obtěžovalo neustálé vyzvánění telefonu. Součástí aplikace bude také absolutní novinka MEDDI Bio-Scan. Ta dokáže uživateli přes kameru ve smartphonu změřit pět úrovní duševního stresu, tepovou frekvenci, krevní tlak a obsah kyslíku v krvi.
Aplikace vyvinutá na míru firmám
Podle Jiřího Peciny bývá aplikace velmi často upravena přímo na míru jednotlivým firmám, a to včetně unikátního názvu či loga.
„Naši klienti, mezi které patří například společnost Veolia, Pfizer, VISA nebo Pražská teplárenská, oceňují hlavně to, že jejich zaměstnanci jsou s našimi lékaři propojeni během velmi krátkého času. V současné době je to průměrně šest minut. Pozitivně vnímají také to, že naše služba funguje po celé České republice, ne pouze ve velkých městech. Tyto společnosti vnímají důležitost propojení firemního a rodinného prostředí, kdy, pokud propojíme wellbeing zaměstnanců a jejich rodin, dojde i k většímu souznění s hodnotami společnosti. Získáme tak zaměstnance, za kterým stojí jeho rodina a v práci jej jednoznačně podporuje,“ vysvětluje Pecina.
Firmám, které MEDDI app zavedly, poklesla nemocnost v průměru až o 25 procent a v průměru ušetřily 732 dní práceneschopnosti. Vyplývá to z dat partnerských společností MEDDI hub. Tedy společností, které její aplikaci využívají.
„My chceme, aby to fungovalo. Pokud dáváme zaměstnancům jako benefit smart mobily či tablety, proč by je tedy zaměstnavatelé neměli využívat na rozumné věci,“ říká Jiří Pecina.
Zaškolení zaměstnance je rychlé a zdarma
Zavádění produktu probíhá ideálně za použití krátkého, ale intenzivního osobního zaškolení každého zaměstnance. Toto školení provádí firma MEDDI hub zcela zdarma.
„Je pro nás totiž nesmírné důležité, aby každý zaměstnanec věděl, jak postupovat v situaci, kdy on nebo jeho rodina potřebují lékařskou pomoc. Tam, kde není možnost dělat školení osobní, nám velmi dobře funguje kombinace webinářů a jasných video návodů s kompletní instruktáží,“ doplňuje ředitel společnosti MEDDI hub.
V současné době je v České republice a na Slovensku zaregistrovaných přes 240 tisíc pacientů. Do aplikace je zapojeno přes pět tisíc lékařů a 150 firem. MEDDI app využívají pacienti rovněž v Maďarsku a Latinské Americe.