Úřad vlády vyhlásil 15. 1. podlimitní veřejnou zakázku s názvem „Kreativní celostátní kampaň na podporu očkování proti onemocnění covid-19“. Vítězný návrh podala společnost ARAs. Ta je 100% vlastněná Asociací komunikačních agentur [AKA]. Návrh kampaně ovšem vytvořila dobrovolná iniciativa Cesta ven.
Celostátní kampaň na podporu očkování proti covidu-19 připravila iniciativa komunikačních agentur a expertů Cesta ven. Do iniciativy se zapojilo 28 organizací a firem. Iniciativa ovšem nemá vlastní právní subjektivitu, proto podala svůj návrh prostřednictvím společnosti ARAs. Ta je servisní firmou AKA, která sdružuje několik desítek marketingových firem na tuzemském trhu. Jednatelem ARAs je ředitel AKA Marek Hlavica.
V jednacím řízení výběrové zakázky bylo osloveno [bez zveřejnění] celkem pět subjektů. Do soutěže následně poslaly své nabídky čtyři z nich.
„Všechny návrhy na koncepty kampaně, které zpracovali účastníci zadávacího řízení, byly zpracovány velmi kvalitně a my všem děkujeme za jejich účast. V dohledné době bude uzavřena smlouva a kreativní část kampaně se bude moct rozjet naplno,“ uvedl ředitel odboru komunikace Úřadu vlády Vladimír Vořechovský.
Dodal, že minulý týden Úřad vlády na základě doporučení komise odeslal všem účastníkům oznámení o výsledku zadávacího řízení.
Vořechovský převzal zakázku od Ministerstva zdravotnictví ČR [MZ ČR] zkraje roku. Na MZ ČR přesto zůstává necelých 50 milionů korun, které vláda uvolnila na propagaci kampaně již dříve. Několik milionů korun z této částky bylo přitom již převedeno do rozpočtu vládní rady pro duševní zdraví, kterou vede premiér Andrej Babiš a tajemnice psychiatrička Dita Protopopová, jejíž manžel je spojován s kauzou údajného odvlečení syna Andreje Babiše na Krym kvůli kauze Čapí hnízdo.
ARAs udělá tečku za koronavirem
Podle Vořechovského se na vítězném konceptu propagační kampaně – při společném jednání poroty – shodli všichni účastníci hodnocení. Hlavní slogan kampaně zní: „Udělejme tečku za koronavirem“.
„Hlavní myšlenka kampaně je pozitivní, jednoznačně směřovaná do budoucnosti. Ve sloganu je nejen naděje na ukončení opatření spojených s koronavirem, ale i výzva k akci,“ uvedl ředitel komunikace vlády.
Upřesnil, že další důvod, proč návrh dodavatele ARAs získal v hodnocení nejvíc bodů, spočíval v tom, že na rozdíl od ostatních obsahoval jasný logotyp kampaně – tečku. Ta je na vizuálech kampaně umístěna vždy v místě vpichu po vakcíně proti covidu-19.
„Ten není přitom samoúčelný, ale je integrální součástí veškeré doprovodné komunikace,“ vysvětlil.
Financování kampaně půjde ze dvou zdrojů
Úřad vlády uvedl, že celostátní komunikační kampaň k očkování bude financovaná ze dvou zdrojů. Úřad vlády uhradí hodnotu veřejné zakázky na kreativní část kampaně, která činí 4 198 702 korun vč. DPH. Další výdaje mají jít na PR komunikaci, kampaň na sociálních sítích a kontinuální financování týmu. Tu iniciativa Cesta ven odhadla asi na šest milionů korun. MZ ČR zaplatí nákup médií za již zmíněných necelých 50 milionů korun vč. DPH. Oba úřady na počátku ledna podepsaly memorandum o spolupráci.
„Vítězná kampaň z dílny iniciativy Asociace komunikačních agentur je velmi propracovaná. Předložená nabídka obsahovala návrh komplexního komunikačního konceptu, časování a dostatečně velký prostor pro další rozvoj komunikace,“ uvedl úřad vlády.
–RED–