Dr. Max tento týden oficiálně otevřel lékárnu, která je nejmodernější v Česku. Lékárna v ostravském retail parku Futurum v sobě integruje jak tradiční lékárnu, tak e-shopovou. Oproti běžné lékárně nabízí mnohonásobně širší sortiment.
Podle zástupců společnosti Česká lékárna holding [ČLH], která lékárny Dr. Max provozuje, je to v krátké době už podruhé, kdy Dr. Max přichází s inovativním lékárenským konceptem, který není na tuzemském trhu běžný. Lékárna disponuje například skladem léků na ploše přes tisíc metrů čtverečních.
„Jde nám o to přinášet čím dál pestřejší rejstřík služeb klientům a zároveň šetřit čas lékárníkům, aby pacientům mohli věnovat ještě víc své odborné péče. A jinak než pomocí inovací to nejde,“ říká generální ředitel největší tuzemské sítě lékáren Jan Žák.
Plocha takzvané oficíny, to je místo, kde se pohybují zákazníci, má 250 metrů čtverečních. To je asi třikrát více než u průměrné lékárny. Znatelně vyšší je i podíl samoobslužných zón, které doplňují čtyři lékárenské pulty [táry]. Součástí lékárny je speciální oddělení pro výdej e-shopových zásilek, dotykové prodejní kiosky a samoobslužné pokladny.
„Takto komplexní pracoviště je první počin svého druhu nejen v rámci Dr. Max, ale v českém lékárenství vůbec. Jde o novou součást našeho omnichannelového konceptu, ve kterém propojujeme klasické lékárny s tou virtuální,“ doplňuje Jan Žák.
Lékárna disponuje velkým skladem léků
V lékárně mají vlastní místo i výdejní boxy pro online objednávky. Je v ní i relax zóna nebo konzultační místnost pro screeningové služby. Součástí vlastní lékárny je dermocentrum s rozšířenou nabídkou přípravků k péči o pleť a s odborným poradenstvím.
Na několikanásobně větší plochu vlastní lékárny navazuje v její neveřejné části rozsáhlý sklad o ploše 1 100 metrů čtverečních. Díky tomuto prostoru je klientům okamžitě k dispozici dvakrát až třikrát širší sortiment, než jakým disponuje obvyklá lékárna kdekoli jinde. Jan Žák pro Zdravé Zprávy uvedl, že lékárna tak klientům okamžitě nabídne až 15 tisíc položek sortimentu najedou.
Z této výhody může klient lékárny těžit velmi dobře právě třeba při okamžité e-shopové objednávce realizované prostřednictvím prodejního kiosku. Nová lékárna slouží i jako odběrní místo pro kurýry doručující objednávky e-shopu Dr. Max na domácí či jiné adresy v Ostravě. Tuto službu nabízí síť také v Praze a Brně.
„Dr. Max je jednička na trhu v obou ohledech – klasickém lékárenství i v lékárenské e-commerce – a my logicky usilujeme o to, abychom určovali směr vývoje a vedoucí postavení si udrželi,“ řekl Jan Žák, s nímž Zdravé Zprávy přinesou rozhovor nejen o nové lékárně v Ostravě již tento týden v pátek.
Dr. Max je lídrem lékárenského trhu
Podle mluvčího lékáren Michala Petrova ostravská lékárna není jedinou inovací, se kterou Dr. Max v poslední době přišel. Jako první lékárenská síť v Česku spustila robotický sklad a expedici v Roudnici nad Labem.
„V příštím roce by měl být počet takových míst v rámci řetězce už dvouciferný,“ uvedl Michal Petrov.
Upozornil také, že to není tak dávno, kdy Dr. Max rovněž jako vůbec první a zatím jediný lékárenský řetězec v Česku zprovoznil centrální laboratoř druhé generace v Praze s pobočnými pracovišti v Brně a Ostravě.
–DNA–