30,5 milionu korun klientům již vrátila za doplatky na léky Česká průmyslová zdravotní pojišťovna [ČPZP] za první půlku letošního roku. Vrácená částka je meziročně o 4,5 milionu korun vyšší.
Přeplatky nad limit regulačních poplatků a doplatků za léky se vypočítávají a vracejí pojištěncům každé kalendářní čtvrtletí. Pokud klientovi vznikne nárok na přeplatek, částka je mu zaslána automaticky. Srpen je měsícem, kdy se vracejí přeplatky za druhé čtvrtletí.
„Ochranný limit ve 2. čtvrtletí překročilo 38 787 pojištěnců ČPZP, kterým v těchto dnech vracíme částku přesahující 22 milionů korun,“ uvedla mluvčí pojišťovny Elenka Mazurová.
Dodala, že ČPZP vzrostl počet klientů, kteří mají na doplatky za léky nárok. Za první dvě letošní čtvrtletí se jedná celkem o 41 124 klientů. V meziročním srovnání je to téměř o 5 600 klientů více.
Doplatky za léky oznamuje pojišťovna předem
Částka nad limit je uhrazena na bankovní účet pojištěnce, pokud ho má u ČPZP zaregistrovaný, nebo složenkou na uvedenou adresu. O chystaném vrácení přeplatku jsou klienti vždy informováni dopisem.
Do ochranného limitu regulačních poplatků se započítávají pouze doplatky za léky nebo potraviny pro zvláštní lékařské účely. Roční limit pro dospělého člověka je zákonem stanoven na 5 000 korun. Pro děti do 18 let a pro seniory nad 65 let činí jeden tisíc korun. U pojištěnců nad 70 let a invalidních důchodců, kteří svou invaliditu doložili zdravotní pojišťovně, činí limit 500 korun.
Pohodlný přehled nabízí aplikace Zdraví v mobilu
Zdravotní pojišťovny vracejí peníze svým klientům od roku 2008, kdy byl ochranný limit do systému zdravotnictví zaveden. Lidé si mohou své výdaje za léky zkontrolovat ve svém osobním účtu. Výpis jim zdravotní pojišťovna pošle zdarma na vyžádání jednou ročně.
„Ke svým údajům se klienti ČPZP mohou dostat kdykoli, pokud si zřídili přístup do elektronické přepážky, nebo si stáhli aplikaci Zdraví v mobilu,“ uvádí Elenka Mazurová.
Česká průmyslová zdravotní pojišťovna registruje téměř 1,3 milionu klientů. Třetí největší zdravotní pojišťovna v zemi má více než sto poboček po celé republice. Klientům spolu s dostupnou a kvalitní zdravotní péčí nabízí atraktivní příspěvky a programy plné výhod, slev a bonusů.
–RED–