Lékárenské síti Dr.Max [provozuje společnost Česká Lékárna Holding, pozn. red.] loni rostl obrat i počet poboček. Síť Dr.Max dosáhla v roce 2020 celkových tržeb ve výši 21,1 miliardy korun. Jde o 5,5% meziroční nárůst.
Jako výhoda se v uplynulých měsících ukázal výkonný online prodej. Firma dále uvedla, že i když si koronakrize vynutila částečnou změnu firemní strategie, dlouhodobé koncepční projekty jako například spuštění nejmodernějšího lékárenského logistického centra, se podařilo realizovat.
„Tento výsledek znamená, že jsme obstáli v období, které lze jednoznačně označit za nejkomplikovanější v historii firmy,” komentuje meziroční změnu generální ředitel sítě lékáren Daniel Horák.
Firmě se přesto podařilo loni na podzim dokončit tříletý projekt nového logistického centra v Pavlově u Prahy. V něm na podzim zahájila plný provoz, přičemž slouží i jako zázemí e-shopu. Obě skladové základny mají přes 22 000 m² a řada činností je robotizovaná, čímž se optimalizuje doprava, zvyšuje výkon, rychlost a přesnost.
„Využíváme synergie klasického distributora a e-commerce, ale dosavadní základna e-shopu v Brně zůstává v provozu, takže budeme mít obě centra poblíž aglomerací generujících nejvyšší e-shopovou poptávku,” upřesňuje Daniel Horák.
Lékárny v době pandemie covidu
To, že lékárny úspěšně “táhnou” pandemii covidu-19 od jejího samého začátku, vysvětluje šéf lékáren Dr.Max kombinací obětavosti zaměstnanců, schopností rychlého rozhodování během prudce se měnící poptávky klientů a inovátorského přístupu.
Lékárenská síť začala loni dříve než stát distribuovat svým zaměstnancům ochranné prostředky. V rekordní době nainstalovala ve všech svých pobočkách ochranné bariéry z plexiskla, celkem asi 1 500 krytů.
„Zaměstnanci lékáren se v roce 2020 stali nedělitelnou součástí zdravotnické první linie,” upozorňuje.
I tak se stejně jako ostatní kamenné lékárny i síť Dr.Max potýkala s poklesem návštěvnosti lékáren na jaře 2020. Ten částečně kompenzovala online prodejem léků, když její e-shop loni meziročně zaznamenal 44% růst. Meziročně stoupla návštěvnost e-shopu o 10 milionů na celkových více než 42 milionů. Obrat činil 1,3 miliardy korun.
„E-shop Dr.Max si tak nadále udržuje pozici lékárenské jedničky na trhu. V dubnu síť odstartovala i on-line rezervaci léků na předpis a zájem o tuto službu od té doby setrvale roste. Velmi úspěšný byl také klientský program sítě lékáren. Počet držitelů Karty výhod Dr.Max překročil v loňském roce hranici 4 milionů lidí,” uvedla firma ve své zprávě.
Prodej vlastní značky Dr.Max
Vzestup zaznamenal i prodej zboží vlastní značky Dr.Max. Její portfolio zahrnuje dnes již několik stovek produktů. Obrat u sortimentu vlastní značky překonal v druhé polovině prosince 2020 “magickou hranici” 2 mld. Kč. Zájem byl hlavně o přípravky související s imunitou [vitaminů a minerálů], o kloubní výživy, přípravky na bolest a probiotika.
A dále: V roce 2020 začaly lékárny přinášet na trh i receptové léky pod novou vlastní značkou Medreg. Úspěšný lékárenský brand, vlastní značka i klientský program jsou zaváděny i v dalších zemích, kde lékárny pod hlavičkou Dr.Max působí. Napříč kontinentem dnes funguje na 2 300 lékáren Dr.Max, a to v šest zemích. Značka tak představuje třetího největšího hráče v Evropě.
„I přes obtíže roku 2020 nepolevila síť Dr.Max ve svých charitativních programech. Vlajková loď – projekt sociální autodopravy Taxík Maxík – se rozjela ve spolupráci s Kontem Bariéry Nadace Charty 77 ve třech nových lokalitách, Čáslav, Orlová, Ústí n./L., a v jedné došlo k obnově vozového parku Liberec. Celkem slouží už ve dvaceti obcích ČR,“ uzavírá mluvčí sítě Dr.Max Michal Petrov.
–RED–