Česká průmyslová zdravotní pojišťovna [ČPZP] inovovala pro letošek nabídku svých oblíbených preventivních programů. Preventivní programy zavedla docela nové a zvýšila příspěvky u těch stávajících.
Zcela novým preventivním programem je Chůva 24 s příspěvkem 500 korun na zakoupení monitoru dechu nebo chůvičky. Na programy podporující zdravý způsob života a na další aktivity, například prevenci závažných onemocnění, vyčlení třetí největší zdravotní pojišťovna v ČR částku 290 milionů korun. To je o deset milionů korun více než loni.
„Na vyšší příspěvky se mohou těšit například těhotné ženy a maminky, které budou čerpat program Manažerka mateřství, kde zvyšujeme příspěvek z 1 500 na 2 000 korun. Pojištěnci od 65 let získají na nákup doplňků stravy 400 korun proti dosavadním 200 korunám,“ uvádí k novinkám tisková mluvčí České průmyslové zdravotní pojišťovny Elenka Mazurová.
Podle ní ČPZP podpoří své pojištěnce od 65 let i v programu Pravidelný pohyb. Pro čerpání 700 korun z tohoto programu stačí seniorům předložit doklady o úhradě cvičení v posilovně, fitcentru nebo bazénu v hodnotě jednoho tisíce korun. U ostatních pojištěnců je to alespoň 1 500 korun.
Preventivní programy a příspěvky na covid test
V roce 2021 pokračují preventivní programy Test COVID-19 a Příspěvek na paruku, zavedené už v roce 2020. Na předložení dokladů mají klienti tradičně tříměsíční lhůtu. K nejčerpanějším preventivním programům patří dlouhodobě očkování, kde na příspěvky ČPZP vynaložila v roce 2020 částku přesahující 50 milionů korun.
Stále platí možnost proplácení příspěvků přes mobilní aplikaci Zdraví v mobilu, z prostředí E-přepážky na webu ČPZP a prostřednictvím datové schránky. E-přepážku včetně oprávnění k přístupu je možné zřídit prostřednictvím mobilní aplikace Zdraví v mobilu. Česká průmyslová zdravotní pojišťovna také vylepšila vzhled webových stránek na www.cpzp.cz, kde je mimo jiné podrobný přehled preventivních programů.
Pojišťovna na svých stránkách například již loni nabídla novou službu lidem se zhoršenou kvalitou sluchu či jazykovým handicapem. Stránky jim nabízejí takzvaný online přepis řeči. Klient po jejím rozkliknutí pouze napíše své telefonní číslo a potvrdí tlačítkem Zavolejte mi. Po vyzvednutí hovoru vyčká na písemný pokyn, že může začít mluvit. Online přepis řeči operátora pak klient sleduje po celou dobu hovoru. A to v okně na webu.
–RED–