Oborová zdravotní pojišťovna [OZP] nově nabízí svým klientům online konzultace s lékařem na webu uLékaře.cz. To znamená bez nutnosti osobní návštěvy lékaře. Virtuální ordinace uLékaře.cz klientům OZP nejenom poradí, ale v případě potřeby jim i sjedná návštěvu u specialisty v místě jejich bydliště. Služba, která je běžně hrazená, je pro klienty OZP zdarma.

OZP je první zdravotní pojišťovnou na trhu, která přistoupila k nabídce online lékařských služeb. Podle odborníků by v Česku telemedicínu přitom mohlo využívat podstatně více lidí, než ji nyní využívá. Svou roli v tom hraje i to, že v Česku si lidé online konzultace prozatím musí ve většině případů hradit sami.

„I když se jedná o novou službu, už jsem ji několikrát využila. A musím říci, že jsem s ní byla spokojena. Virtuální ordinace uLékaře.cz mi několikrát poradila, jak postupovat, když jsem měla nemocné děti. Velkým přínosem bylo, když jsem službu mohla využít i v zahraničí,“ říká maminka dvou synů 35letá Jana Rejtharová.

Je výhodou být online

Online služby šetří čas nejen pacientům, ale i lékařům. To proto, že po vyplnění dotazníku či na základě informací uvedených v e-mailu, které mohou být doplněny třeba ještě po telefonu, jsou pacienti nasměrováni přímo k lékaři, který jim pomůže.

„Odpadá tak to, co velice často vidíme v praxi. Lidé přijdou za praktickým lékařem, který na ně nemá pro jiné úkoly čas. Pacienta vyšetří narychlo, netrefí diagnózu, ale i tak ho pošle ke specialistovi,“ vysvětluje chirurg a jeden ze zakladatelů virtuální ordinace uLékaře.cz Tomáš Šebek.

Podle jeho slov není žádnou výjimkou, když pacient až u specialisty zjistí, že je na špatné adrese. To znamená, že jeho cesta po doktorech pokračuje dále až do doby, než se dostane k lékaři, který mu skutečně pomůže. To uLékaře.cz v drtivé většině případů odpadá. Virtuální ordinace přitom za dobu své existence takto či radou pomohla již více než 300 tisícům pacientům.

Jak to funguje v praxi

„Pokud nepotřebujete akutní ošetření, počkáte si na radu lékaře raději doma. Případně přes den v práci, je to stále lepší než prosedět dlouhé hodiny v ordinacích,” vysvětluje hlavní výhody online virtuální ordinace uLékaře.cz generální ředitel OZP Radovan Kouřil.

Důležitá je podle něj i možnost se lékařů online zeptat na to, co je důležité z hlediska zdravotního stavu, jak postupovat při obtížích. Na dotazy pojištěnců OZP v rámci virtuální ordinace uLékaře.cz přitom odpovídá až padesát praktických lékařů a dvě stovky specialistů po celé ČR. Služba má vysokou kapacitu pro online objednání ke specialistovi. Spolupracuje s více než stovkou zdravotnických zařízení po celé České republice. Z nich je mnoho i mimo Prahu a Brno. To rozšiřuje komfort pojištěncům OZP v rychlosti objednání mimo velká sídla.

„Právě v regionech vidíme, že lidé mají často problém s rychlou a dostupnou zdravotní péčí. Naše služba tak velice účinně pomáhá tam, kde je to s dostupností zdravotní péče nevalné, jako třeba ve Šluknovském výběžku, ale i jinde v regionech,“ vysvětluje Tomáš Šebek.

OZP: Garance rychlé odpovědi

Odpověď klientům OZP virtuální ordinace uLékaře.cz garantuje do šesti hodin, odpověď specialisty pak do 48 hodin. A to i o víkendu nebo během státních svátků. Pokud z položeného dotazu vyplývá, že by pojištěnec měl lékaře navštívit osobně, kontaktuje ho zdravotní sestra. Ta se s ním domluví na termínu návštěvy ordinace. Sestra do jednoho pracovního dne přitom kontaktuje i ty klienty, kteří rovnou požádali o zajištění termínu u lékaře. Podle Tomáše Šebka jsou to právě technologie, které umožňují lékaři a pacientovi potkat se co možná nejrychleji a za jakýchkoli okolností.

„Statistiky využívání uLékaře.cz přitom potvrzují, že si naše služby sice zpočátku nejrychleji oblíbily mladší ročníky, ale dnes už je věkový rozptyl uživatelů velmi široký a jejich dotazy jdou napříč všemi odbornostmi,” vysvětluje.

Zároveň ale i zdůrazňuje, že konzultace přes internetové stránky či aplikaci v telefonu nenahrazuje a ani nemá ambici nahradit vyšetření u lékaře. Je jen vodítkem, jenž má ušetřit čas pacientům a lékařům.

Nutné je být klientem OZP a používat Vitakartu

Dotazy ohledně zdravotního stavu či požadavek na objednání k lékaři na virtuální ordinaci uLékaře.cz mohou pojištěnci OZP zadat prostřednictvím své Vitakarty. Ať už přes internet nebo telefon. Vitakartu má dnes zaregistrovanou již přes půl milionu klientů OZP. A alespoň jednou do roka ji využije čtvrt milionu pojištěnců OZP.

„Prostřednictvím Vitakarty si pojištěnci OZP zároveň mohou nechat proplatit příspěvky z Fondu prevence. Stačí pouze vyfotit doklad o zaplacení benefitu, například očkování, permanentky do bazénu nebo třeba účtenky za brýle,“ vysvětluje Radovan Kouřil.

Bez zajímavosti podle něj není ani to, že Vitakarta klientům OZP umožňuje kontrolovat zprávy z lékařských vyšetření. Dále přes ni lze kontrolovat i výdaje na zdravotní péči, platit zdravotní pojištění, ale i hodnotit své lékaře nebo jejich sestry [www.atlasdoktoru.cz.].

Moderní technologie mění zdravotnictví

Radovan Kouřil z OZP v souvislosti s online službou uLékaře.cz dále říká, že v České republice je stále mimořádně vysoký počet kontaktů pacienta s lékařem. Všechny se samozřejmě odehrávají v ordinaci. Což z principu zabere více času pojištěnci i lékaři. Dle jeho názoru je to právě telemedicína a moderní technologie, které toto mohou zlepšit. A nejen to. Umožňují i předcházet případným rizikům.

OZP třeba již dnes svým klientům průběžně hlídá, zda jim lékaři předepisují pouze bezpečné kombinace léků. Má totiž informace o tom, které léky si její pojištěnci vyzvedli na předpis. Pokud zjistí možný problém v konkrétní kombinaci, pojišťovna klienta sama obratem vyzve, aby své léky probral s ošetřujícím lékařem.

„Naší specialitou je pak možnost nechat si zdarma přes internet zhodnotit záznam EKG z nositelné elektroniky, převážně z hodinek Apple Watch, atestovaným lékařem,“ říká Radovan Kouřil.

Dodává, že každý pojištěnec, který má o tyto služby zájem, se může informovat na telefonním čísle Asistenta zdraví OZP [844 111 000], e-mailu asozp@ozp.cz nebo navštívit webové stránky pojišťovny www.chcidoozp.cz. 

–RED–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here