B2B vydavatelství ATOZ Marketing Services vyhlásilo výsledky letošní ankety Nejdůvěryhodnější značka 2019. Mezi lékárnami znovu uspěla značka Dr.Max, mezi zdravotními pojišťovnami Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR [VZP ČR]. Anketu realizovala výzkumná agentura Nielsen.
Anketu zaměřenou na spotřebitelskou důvěru uspořádalo vydavatelství ATOZ již popáte. Letos v ní hlasovaly čtyři tisíce spotřebitelů.
„Ti tvořili reprezentativní vzorek českých spotřebitelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníků hodnotili přes šest stovek značek v 65 skupinách,“ říká manažerka akce Nejdůvěryhodnější značka 2019 Monika Cieslová.
Značka Dr.Max popáté vítězem
Značka Dr.Max je podle ankety pro obyvatele ČR nejdůvěryhodnější značkou mezi lékárnami. A druhou nejdůvěryhodnější značkou vůbec. To znamená, že se umístila i v kategorii „Best in Show“, kde je porovnáván absolutní počet respondentských hlasů bez ohledu na obor. Před ní byla už jen tradiční značka mycího prostředku Jar.
„Největší lékárenská síť v ČR tak znovu dokázala zúročit soustavnou péči o odborný růst zaměstnanců, férové ceny, propracovaný klientský program, kvalitu výrobků vlastní značky, dynamicky se rozvíjející e-shop a odvahu k inovacím,“ okomentoval výsledek mluvčí lékáren Dr.Max Michal Petrov.
Podle něj se při letošním vyhlášení dostalo klientskému programu obzvláštního zviditelnění, když Kartu výhod Dr.Max předvedl na slavnostním galavečeru moderátor Tomáš Hanák. Kartu výhod Dr. Max dnes vlastní přes 3,5 milionu lidí, což znamená, že se jedná o největší věrnostní program v zemi. Za zmínku podle Michala Petrova stojí i to, že tři miliony uživatelů karty jsou aktivní alespoň jednou ročně, 2,2 milionu kvartálně a 1,3 milionu alespoň jednou za měsíc.
Nové kategorie mezi léčivy
Podle Moniky Cieslové letos došlo nově k rozšíření kategorií z lékárenského odvětví. Poprvé byly porovnávány značky přípravků proti alergii a veterinární produkty.
V kategorii volně prodejných léků na bolest se na prvním místě umístil Ibalgin, u volně prodejných léků na chřipku a nachlazení pak Paralen Grip.
Vítězové v dalších kategoriích:
- Přípravky na bolest v krku: Strepsils
- Na kašel: Stoptussin
- Přípravky na rýmu: Olynth
- Na močové ústrojí: Urinal
- Přípravky proti alergii: Fenistil Gel
Anketa mapovala i spotřebitelskou důvěru výrobků dětské výživy, kde zvítězil Sunar, dětských krémů proti opruzeninám, kde zvítězil Bepanthen Care Mast.
Kosmetika a veterinární přípravky
Samostatnou kategorií pak byla kosmetika. Ve skupině dermokosmetiky zvítězila značka Vichy, v kategorii tělové a koupelové kosmetiky pak Nivea a u vlasové kosmetiky značka Head & Shoulders.
Součástí ankety bylo i dotazování na spokojenost s veterinárními přípravky. V tomto oddíle si prvenství odnesla značka Frontline, u krmiv pro kočky Whiskas a pro psy Brit.
V kategorii zdravotních pojišťoven vyhrála Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
–RED–